Wednesday 12 February 2014

Sampai bila?

Sampai bila kita mahu bermain perasaan atau kepentingan diri dalam hal keduniaan?



"Ah...aku perlu kejar untuk fly"

"Maaf, tak sempat nak dakwah lagi setakat ni..tunggu dulu"

"Pasal kahwin! Cintan-cintun!"

"Wanita solehah bla..bla..blaa..just tweet /post fb tapi tak amal?"

"Saya menunggu lelaki itu bla..bla..blaa..."

"Pegang anjing! Harammmm"

"Bergosip?"

"Kau salah! Aku betul..mana ada pendapat bla..bla..blaa...aku belajar dalam buku weh, aku lebih arif dari kau hal-hal agama neh..eheh."

Weh! Diri ini mahupun manusia sekalian!

Bangunlah!

Di luar sana lebih banyak lagi yang perlu kita tanggung.

Bersihkan hati.

Bersedia untuk berperang di jalan Allah.

Ketepikan hal yang sia-sia..

Ketengahkan hal AKHIRAT

Ikhlas lakukan segalanya kerana Allah

:'(

No comments:

Post a Comment